MÜŞTERİ AYDINLATMA METNİ
İşbu Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Hakkında Aydınlatma Metni (“Aydınlatma Metni”) Vdf Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş. (“vdf Sigorta”) olarak, değerli müşterilerimiz için, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) gereğince kişisel verilerin korunması kapsamında öngörülen aydınlatma yükümlülüğümüzü yerine getirmek amacıyla düzenlenmiştir. İşbu Aydınlatma Metni ile kişisel verilerinizin işlenmesi aşamasında şirketimizin uyması gereken prosedür ile sahip olduğunuz hak ve özgürlükleriniz açıklanmıştır.
1. Kişisel Verileriniz İşlenme Amaçları ve Hukuki Sebepleri
KVKK uyarınca vdf Sigorta “Veri Sorumlusu” olarak anılmakta olup, sigortalı ya da sigorta ettiren Müşteri olarak kişisel verileriniz aşağıdaki amaçlarla ve hukuki sebepler ile vdf Sigorta tarafından KVKK’nın 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarına dayalı olarak toplanmakta ve işlenmektedir.
vdf Sigorta, sunacağı hizmet çerçevesinde, sizden alacağı talimatlar, başvurular ile düzenlenen poliçeler ve akdedilen sözleşmelerin ifası kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi, Sigortacılık Kanunu ve Sigorta Acenteleri Yönetmeliği başta olmak üzere tüm yasal mevzuattan kaynaklanan yükümlülükler çerçevesinde kanunlarca açıkça öngörülmesi ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak; tüm yasal mevzuattan kaynaklanan yükümlülükler çerçevesinde;
Sigorta Ettiren’e ilişkin işleme amaçları | Sigortalı’ya (yararlanıcı) ilişkin işleme amaçları |
---|---|
Tazminat süreçlerinin yürütülmesi, | Tazminat süreçlerinin yürütülmesi, |
Hasar ihbarlarının temini, incelenmesi, değerlendirilmesi, neticelendirilmesi, ödemelerin yapılması, eksper atanması, eksper süreçlerinin yürütülmesi, | Hasar ihbarlarının temini, incelenmesi, değerlendirilmesi, neticelendirilmesi, ödemelerin yapılması, eksper atanması, eksper süreçlerinin yürütülmesi, |
Çeşitli sigorta dallarında poliçe ve teklif çalışmalarının yapılması, tanzimi, yenilenmesi, tahsilat süreçlerinin yönetimi, prim ve komisyonların ödenmesi, geliştirme çalışmalarının yapılması, reasürans ve koasürans süreçlerinin yürütülmesi, | Sigorta poliçesi tanzim etmek üzere risk değerlendirmesi yapılabilmesi ve yönetimi, |
Ödeme yapılmaması halinde ödeme takibi amaçlı iletişim ve temerrüt halinde hukuki takip, | Hukuki süreçlerin yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, idari ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerin cevaplandırılması, |
Hukuki süreçlerin yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, idari ve adli makamlardan gelen bilgi taleplerin cevaplandırılması, | İşlenen verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli düzenlemelerin yapılması. |
İşlenen verilerin güncel ve doğru olmasının sağlanması amacıyla gerekli düzenlemelerin yapılması, | Muhasebe işlemlerinin takibi |
Muhasebe işlemlerinin takibi |
Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması hukuki sebebine dayalı olarak;
Sigorta Ettiren’e ilişkin işleme amaçları | Sigortalı’ya (yararlanıcı) ilişkin işleme amaçları |
---|---|
Bilgilerin toplanması, analizi, değerlendirilmesi, teklif hazırlanması, poliçe onayı, reddi, iptali, tanzimi, yenilenmesi, güncellenmesi, sigortacılık işlemleri, | Bilgilerin toplanması, analizi, değerlendirilmesi, teklif hazırlanması, poliçe onayı, reddi, iptali, tanzimi, yenilenmesi, güncellenmesi, sigortacılık işlemleri, |
Müşterilerimize sunulan sigorta hizmetlerinin güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili müşterilerimiz ile iletişime geçilebilmesi, bu hususta gerekli bilgilendirmelerin yapılabilmesi, | Müşterilerimize sunulan sigorta hizmetlerinin güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili müşterilerimiz ile iletişime geçilebilmesi, bu hususta gerekli bilgilendirmelerin yapılabilmesi, |
İptal, fesih, cayma taleplerinin yerine getirilmesi, | Vadesi dolan poliçelerin yenilenmesi, |
Vadesi dolan poliçelerin yenilenmesi, | Şikâyet ve başvuru süreçlerinin takibi. |
Şikâyet ve başvuru süreçlerinin takibi. |
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenme hukuki sebebine dayalı olarak;
Sigorta Ettiren’e ilişkin işleme amaçları | Sigortalı’ya (yararlanıcı) ilişkin işleme amaçları |
---|---|
Müşteri memnuniyeti amaçlı süreçler, | Müşteri memnuniyeti amaçlı süreçler, |
İş ortakları ile yürütülen ve VDF Grup Şirketleri özelinde düzenlenen kampanya ve pazarlama faaliyetleri, | İş ortakları ile yürütülen ve VDF Grup Şirketleri özelinde düzenlenen kampanya ve pazarlama faaliyetleri, |
Şirket içi raporlama ve iş geliştirme faaliyetlerinin planlanması, | Şirket içi raporlama ve iş geliştirme faaliyetlerinin planlanması, |
İç kontrol ve denetim faaliyetlerinin yönetilmesi. | İç kontrol ve denetim faaliyetlerinin yönetilmesi. |
Açık rızanızın varlığı halinde;
Sigorta Ettiren’e ilişkin işleme amaçları | Sigortalı’ya (yararlanıcı) ilişkin işleme amaçları |
---|---|
İstatistiksel değerlendirmeler ve pazar araştırmaları yapılması. | İstatistiksel değerlendirmeler ve pazar araştırmaları yapılması. |
Kampanya ve pazarlama amaçlı veri analitiği yapılması, | Kampanya ve pazarlama amaçlı veri analitiği yapılması, |
Grup şirketleri ile gerekmesi halinde yapılacak olan paylaşımlar. | Grup şirketleri ile gerekmesi halinde yapılacak olan paylaşımlar. |
2. İşlenen Kişisel Verileriniz
Sigorta ettiren Müşterilerimize ilişkin işlenen veriler aşağıdaki gibidir:
Kişisel Veri Kategorileri | İşlenen Verileri |
---|---|
Kimlik bilgileriniz | Ad-soyadı, T.C. kimlik numarası, kimlik belgenizde yer alan sair bilgiler, vergi kimlik numarası , doğum tarihi |
İletişim bilgileriniz | GSM numarası, sabit hat, e-posta adresi, işyeri/yerleşim yeri adresi |
Finansal bilgileriniz | Kredi kartı sahibi, hesap sahibi, hesap bilgileri, IBAN numarası, kredi kartı bilgileri, Volkswagen Doğuş Finansman A.Ş. üzerinden kredi kullanan müşterimiz iseniz; kredi sözleşmenize dair bilgiler. |
Müşteri bilgileriniz | Müşteri numarası, poliçe numarası, talep şikayet yönetimi verileri, hangi şube üzerinden ve hangi Sigorta şirketi üzerinden police düzenlendiğine ilişkin bilgi; |
Hukuki İşlem Verisi | Poliçe no., zeyil no., poliçe başlangıç tarihi, poliçe bitiş tarihi, riziko adresi, teklifler |
İşlem Güvenliği Bilgisi | İmza |
Kurumsal Kimlik Verisi | İşyeri - unvan |
Mesleki Bilgi | Unvan |
Eğitim bilgisi | Eğitim durumu |
İşitsel Veriler | Çağrı merkezi kayıtları |
Sigortalı (Yararlanıcı) Müşterilerimize ilişkin işlenen veriler aşağıdaki gibidir:
Kişisel Veri Kategorileri | İşlenen Verileri |
---|---|
Kimlik bilgileriniz | Ad-soyadı, T.C. kimlik numarası, kimlik belgenizde yer alan sair bilgiler, vergi kimlik numarası , doğum tarihi |
İletişim bilgileriniz | GSM numarası, sabit hat, e-posta adresi, işyeri/yerleşim yeri adresi |
Müşteri bilgileriniz | Müşteri numarası, poliçe numarası, talep şikayet yönetimi verileri, hangi şube üzerinden ve hangi Sigorta şirketi üzerinden police düzenlendiğine ilişkin bilgi, kasko müşterimiz olmanız halinde; araç ve ruhsat bilgisi; araç plakası, marka, model, model yılı, motor şasi numarası, ruhsat tescil tarihi, ruhsat örneği, hasarsızlık bilgileri), seyahat sağlık sigortası planladığı seyahat güzergahı ve süresi, konut bilgileri, eşya teminatları, riziko adresi |
Hukuki İşlem Verisi | Poliçe no., zeyil no., poliçe başlangıç tarihi, poliçe bitiş tarihi, riziko adresi, teklifler |
İşlem Güvenliği Bilgisi | İmza |
Kurumsal Kimlik Verisi | İşyeri - unvan |
Mesleki Bilgi | Unvan |
Eğitim bilgisi | Eğitim durumu |
Sağlık verileri (Sağlık Sigortası/Kredi Koruma Sigortaları yaptırmanız halinde ve/veya kaza kapsamında paylaşılması halinde sağlık bilginiz işlenmekte olup başka bir şekilde sağlık verileriniz işlenmemektedir) | Sağlık raporu, mevcut hastalık/şikayet/tedavi ilişkin beyanlar boy, kilo |
İşitsel Veriler | Çağrı merkezi kayıtları |
3. Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemi
vdf Sigorta, kişisel verilerinizi sizlerden, sigorta başvurusunda bulunduğunuz mal veya hizmetlerin satıcılarından ve internet sitelerimizden, mobil uygulamadan, çağrı merkezimizden ve ilgili mevzuat kapsamında yetkilendirilmiş kuruluşlardan, temsil ettiğimiz/acenteliğini yaptığımız sigorta şirketlerinden, çözüm ortaklarımızdan ve yasal mercilerden temin edebilmekte ve otomatik yollarla ve otomatik olmayan yöntemlerle fiziki ortamda işlenebilmektedir.
4. Kişisel Verilerinizin Paylaşımına İlişkin Açıklamalar
Kişisel verileriniz aşağıda yer alan alıcı gruplarına belirtilen amaçların gerçekleştirilebilmesi için mevzuatın öngördüğü esaslar kapsamında aktarılabilir:
Resmi Makamlar: Sigortalama süreçlerinin yürütülmesi, mevzuattan kaynaklanan müşteri tanıma ödevinin yerine getirilmesi ve hukuki süreçlerin takibi, mevzuat gereği bildirimlerin yapılması ve bilgi taleplerinin cevaplandırılması amaçlarıyla Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, adli makamlar gibi yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşım yapılabilmektedir.
Yurt içi grup şirketleri ve yurt içinde yerleşik diğer taraflar: Sigorta satış ve sigortalama süreçleri, mevzuattan kaynaklanan müşteri tanıma ödevinin yerine getirilmesi ve hukuki süreçlerin takibi, müşteri ilişkileri süreçlerinin yürütülmesi amaçlarıyla, sigorta şirketleri, sigorta hizmetlerinin sunulabilmesi için paylaşımın gerekli olabileceği ve sair mevzuatta izin verilen kişi ve kuruluşlarla, sözleşme imzalanan program ortaklarıyla, ortak marka çalışması yapılan üçüncü kişilerle; hukuki süreçlerin yürütülmesi amaçlarıyla destek alınan çözüm ortaklarımızla paylaşım yapılabilmektedir.
Yurtdışında yerleşik taraflar: Bu kapsamda kişisel veriler, açık rızasına sahip olduğumuz müşterilerimiz için, müşteri ilişkileri yönetimi ve sunulan içerik ve kampanyaların kişiselleştirilmesi amacıyla destek alınan ve bulut bilişim, yedekleme ve yazılım desteği veren firmalar ile paylaşılabilmektedir. vdf Sigorta’nın sözleşmesel ve kanuni yükümlülüklerini tam ve gereği gibi yerine getirebilmesi için kişisel verilerinizin doğru ve güncel olması çok önemlidir.
5. KVKK Kapsamındaki Haklarınız
Kişisel verileriniz vdf Sigorta tarafından bilgi güvenliği standartları ve prosedürleri gereğince teknik altyapı sağlanarak büyük bir özenle saklanmaktadır. Kişisel verilerinizin işlenmesi ve kullanılması ile ilgili olarak KVKK’nin 11. maddesi kapsamındaki aşağıda belirtilen haklarınızı vdf Sigorta’ya başvurarak her zaman kullanabilirsiniz.
- Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
KVKK kapsamındaki haklarınızı yazılı olarak kullanmanız gerekmekte olup, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu madde 11 uyarınca kişisel verileriniz ile ilgili taleplerinizi www.vdfsigorta.com.tr adresinde bulunan Kişisel Verilerin Korunması bölümü altındaki Başvuru Formunu doldurarak;
- kimliğinizi tevsik edici bilgi/belgelerle birlikte; KEP adresinizi kullanarak vdf sigorta’nın KEP adresine vdfsigorta@hs03.kep.tr elektronik posta gönderebilir,
- noter aracılığıyla şirketimize iletebilir,
- güvenli elektronik imza, mobil imzanız ile imzalanmış başvuru formunu vdf.sigortakisiselverilerim@vdf.com.tr adresine bir e-posta gönderebilir,
- Şirketimize daha önce bildirmiş olduğunuz ve sistemlerimizde kayıtlı olan e-posta adresiniz üzerinden vdf.sigortakisiselverilerim@vdf.com.tr adresine e-posta iletebilir,
- kimliğinizi tevsik edici belgeler ile birlikte Başvuru Formunu el yazısı imzası ile Merkez Mah. Bağlar Cad. No:14/A Tekfen Ofispark A2 Blok/Kat-2 34406 Kağıthane-İstanbul adresine yapacağınız şahsi başvuru ile iletebilirsiniz.
Başvurunuz “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ” “Başvuru Usulü” başlıklı 5.maddesi 2.fıkrasına uygun olarak yapılmalıdır. Şirketimiz tarafından başvurunuz değerlendirilerek, talebinizin niteliğine göre en geç 30 (otuz) gün içerisinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, vdf sigorta tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Versiyon: Mayıs 2023
Customer-Candidate Customer Privacy Notice
CUSTOMER PRIVACY NOTICE
This privacy Notice on the Processing and Protection of Personal Data (‘Privacy Notice) has been prepared for our valued customers as Vdf Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş. (‘Vdf Sigorta’ or “Company”) in order to fulfil our obligation of clarification stipulated within the scope of the protection of personal data in accordance with the Personal Data Protection Law No. 6698 (‘PDPL’). This Privacy Notice explains the procedure that our Company must comply with during the processing of your personal data and your rights and freedoms.
1. Purposes and Legal Reasons for Processing Your Personal Data
Pursuant to the PDPL, Vdf Sigorta is referred to as the ‘Data Controller’ and your personal data as an insured person or as a Customer who insures a third party, is collected and processed by Vdf Sigorta for the following purposes and legal reasons based on the personal data processing conditions specified under Articles 5 and 6 of the PDPL. Vdf Sigorta, within the framework of the service it will provide, fulfilling the obligations within the scope of the instructions it will -received from your side the applications it will receive, the policies issued and the contracts concluded, within the framework of the obligations arising from all legal legislation, especially the Insurance Law and the Insurance Agents Regulation, based on the legal reason that it is clearly foreseen by the laws and that it is mandatory for the data controller to fulfill its legal obligations; within the framework of the obligations arising from all legal legislation;
Processing purposes relating to the Customer who insures a third party | Processing purposes relating to the Insured Person (beneficiary) |
---|---|
Execution of compensation processes, | Execution of compensation processes, |
Providing, examining, evaluating, finalising of the damage notifications, making payments, assigning insurance appraiser and conducting insurance appraiser processes, | Providing, examining, evaluating, finalising of the damage notifications, making payments, assigning insurance appraiser and conducting insurance appraiser processes, |
Carrying out policy and proposal works in various insurance branches, issuance, renewal, management of collection processes, payment of premiums and commissions, carrying out development works, carrying out reinsurance and coinsurance processes, | Risk assessment and management in order to issue an insurance policy, |
Communication for payment follow-up in case of non-payment and legal proceedings in case of default, | Carrying out legal processes, carrying out activities in accordance with the applicable legislation, responding to information requests from administrative and judicial authorities, |
Carrying out legal processes, carrying out activities in accordance with the applicable legislation, responding to information requests from administrative and judicial authorities, | Making the necessary arrangements to ensure that the processed data is up-to-date and accurate, |
Making the necessary arrangements to ensure that the processed data is up-to-date and accurate, | Tracking of accounting transactions. |
Tracking of accounting transactions. |
Based on the legal reason that the processing of personal data of the parties to the contract is necessary, provided that it is directly related to the establishment or performance of a contract;
Processing purposes relating to the Customer who insures a third party | Processing purposes relating to the Insured Person (beneficiary) |
---|---|
Information collection, analysis, evaluation, proposal preparation, policy approval, rejection, cancellation, issuance, renewal, updating, insurance transactions, | Information collection, analysis, evaluation, proposal preparation, policy approval, rejection, cancellation, issuance, renewal, updating, insurance transactions, |
To be able to contact our customers regarding the current status and updates of the insurance services offered to our customers and to provide the necessary information in this regard, | To be able to contact our customers regarding the current status and updates of the insurance services offered to our customers and to provide the necessary information in this regard, |
Fulfilment of cancellation, termination, withdrawal requests, | Renewal of matured policies, |
Renewal of matured policies, | Tracking of complaint and application processes. |
Tracking of complaint and application processes. |
Based on the legal reason for data processing for the legitimate interests of the data controller, provided that the fundamental rights and freedoms of the data subject are not harmed;
Processing purposes relating to the Customer who insures a third party | Processing purposes relating to the Insured Person (beneficiary) |
---|---|
Processes for customer satisfaction, | Processes for customer satisfaction, |
Campaign and marketing activities carried out with business partners and organised specifically for Vdf Group Companies, | Campaign and marketing activities carried out with business partners and organised specifically for Vdf Group Companies, |
Planning of internal reporting and business development activities, | Planning of internal reporting and business development activities, |
Managing internal control and audit activities. | Managing internal control and audit activities. |
In the presence of your explicit consent;
Processing purposes relating to the Customer who insures a third party | Processing purposes relating to the Insured Person (beneficiary) |
---|---|
Statistical evaluations and market researches. | Statistical evaluations and market researches. |
Data analyses for campaign and marketing purposes, | Data analyses for campaign and marketing purposes, |
Shares that will be made with group companies if necessary. | Shares that will be made with group companies if necessary. |
2. Your Processed Personal Data
The data processed regarding our Customer who insures a third party are as follows:
Personal Data Categories | Processed Data |
---|---|
Your Identity Information | Name-surname, Turkish ID number, other information on your ID certificate, tax ID number, date of birth |
Your Contact Information | GSM number, landline, e-mail address, workplace/place of residence address |
Your Financial Information | Credit card holder, account holder, account information, IBAN number, credit card information, if you are our customer using a loan through Volkswagen Doğuş Finansman A.Ş.; information about your loan agreement. |
Your Customer Information | Customer number, policy number, claim complaint management data, information on which insurance company the policy is issued through; |
Legal Transaction Information | Policy number, addendum number, policy commencement date, policy expiry date, risk address, offers |
Transaction Security Information | Signature |
Corporate Identity Information | Workplace - title |
Professional Information | Title |
Education Information | Education status |
Auditory Information | Call centre logs |
The data processed regarding our Insured (Beneficiary) Customers are as follows:
Personal Data Categories | Processed Data |
---|---|
Your Identity Information | Name-surname, Turkish ID number, other information on your ID certificate, tax ID number, date of birth |
Your Contact Information | GSM number, landline, e-mail address, workplace/place of residence address |
Your Customer Information | Customer number, policy number, claim complaint management data, information on which branch and which insurance company the policy was issued through, if you are our motor insurance customer; vehicle and vehicle licence information; vehicle registration plate, brand, model, model year, engine chassis number, vehicle licence registration date, vehicle licence sample, no damage information), travel health insurance planned travel route and duration, housing information, property coverage, risk address |
Legal Transaction Information | Policy number, addendum number, policy commencement date, policy expiry date, risk address, offers |
Transaction Security Information | Signature |
Corporate Identity Information | Workplace - title |
Professional Information | Title |
Education Information | Education status |
Health Information (In case you get Health Insurance/Credit Protection Insurances and/or if it is shared within the scope of an accident, your health information is processed and your health data is not processed in any other way) | Health report, statements regarding current illness/complaint/treatment, height, weight |
Auditory Information | Call centre logs |
3. Method of Collecting Your Personal Data
Vdf Sigorta may obtain your personal data from you, the sellers of the goods or services for which you apply for insurance and from our websites, mobile application, call centre and institutions authorised under the relevant legislation, the insurance companies we represent/agency, our solution partners and legal authorities, and may be processed in physical environment by automatic means and non-automatic methods.
4. Explanations Regarding the Sharing of Your Personal Data
Your personal data may be transferred to the following recipient groups within the scope of the principles stipulated by the legislation in order to fulfil the specified purposes:
Official Authorities: For the purposes of conducting insurance processes, fulfilling the customer recognition duty arising from the legislation, following legal processes, making notifications and responding to information requests in accordance with the legislation, the Insurance Information and Surveillance Centre may share information with authorised public institutions and organisations such as judicial authorities.
Domestic group companies and other parties resident in the country: For the purposes of insurance sales and insurance processes, fulfilment of the customer recognition duty arising from the legislation and following the legal processes, carrying out customer relations processes, sharing may be made with insurance companies, individuals and organisations where sharing may be necessary for the provision of insurance services and permitted by other legislation, program partners with whom contracts are signed, third parties with whom co-branding work is carried out; for the purposes of carrying out legal processes, sharing may be made with our solution partners from whom support is received.
Parties resident abroad: In this context, personal data may be shared with companies that provide cloud computing, backup and software support for our customers whose explicit consent we have, for customer relationship management and personalisation of the content and campaigns offered.
It is very important that your personal data is accurate and up-to-date in order for Vdf Sigorta to fulfil its contractual and legal obligations fully and properly.
5. Your Rights under PDPL
Your personal data is stored with great care by Vdf Sigorta by providing technical infrastructure in accordance with information security standards and procedures. You can always use your rights stated below within the scope of Article 11 of PDPL regarding the processing and use of your personal data by applying to Vdf Sigorta.
- To request information if your personal data has been processed,
- To learn the purpose of processing your personal data and whether they are used in accordance with their purpose,
- To know the third parties to whom your personal data is transferred domestically or abroad,
- To request correction of your personal data in case of incomplete or incorrect processing and to request notification of the transaction made within this scope to third parties to whom your personal data has been transferred,
- Although it has been processed in accordance with the provisions of PDPL and other relevant laws, to request the deletion or destruction of your personal data in the event that the reasons requiring its processing disappear and to request notification of the transaction made within this scope to third parties to whom your personal data has been transferred,
- Object to the occurrence of a result to your detriment by analysing your processed data exclusively through automated systems,
- In case of damage due to unlawful processing of your personal data, to demand compensation for the damage.
You are required to exercise your rights under the PDPL in writing, and in accordance with Article 11 of the Law No. 6698 on the Protection of Personal Data, you can submit your requests regarding your personal data by filling out the Application Form under the Personal Data Protection section at www.vdfsigorta.com.tr;
- Together with the information/documents certifying your identity; you can send an electronic mail to vdf insurances KEP address vdfsigorta@hs03.kep.tr using your KEP address,
- You can forward it to our company through a notary public,
- You can send an e-mail to vdf.sigortakisiselverilerim@vdf.com.tr with the application form signed with your secure electronic signature, mobile signature,
- You can send an e-mail to vdf.sigortakisiselverilerim@vdf.com.tr via your e-mail address that you have previously notified to our company and registered in our systems,
- You may submit the Application Form together with the documents certifying your identity with a handwritten signature to the address of Merkez Mah. Bağlar Cad. No:14/A Tekfen Ofispark A2 Blok/Kat-2 34406 Kağıthane-İstanbul.
Your application must be made in accordance with Article 5, paragraph 2 of the ‘Notification on the Procedures and Principles of Application to the Data Controller’ titled ‘Application Procedure’. Your application will be evaluated by our company and finalised free of charge within 30 (thirty) days at the latest, depending on the nature of your request. However, if the transaction requires an additional cost, the fee in the tariff determined by the Personal Data Protection Board will be charged by Vdf Sigorta.
Version: May 2023